Wszyscy trzej cierpieli na stres pourazowy po walkach w trakcie pierwszej wojny w Zatoce Perskiej, albo jak to było w przypadku pielęgniarza / pielęgniarki pracującego / pracującej w sali operacyjnej Kesa Bradleya (Kes Bradley) - po dwóch turach pobytu w Afganistanie. Organizator ekspedycji Mac MacKenny, specjalny konsultant podróżnika Sir Ranulpha Finnesa, mający ponad 20 lat doświadczenia jako przewodnik ekstremalnych ekspedycji, prowadzi trzech byłych żołnierzy przez Europę, Turcję, Azję Centralną, Mongolię i Syberię, powiedział: "Współpracowaliśmy z innym dostawcą w naszych pozostałych ekspedycjach, ale nie byli w stanie pomóc nam w tym przypadku, natomiast firma George Utz zgodziła się dostarczyć specjalne plastikowe kontenery, których potrzebowaliśmy w bardzo krótkim czasie, jako że pierwsza część wyprawy miała się rozpocząć już pod koniec czerwca. Kontenery te muszą być w stanie wytrzymać ekstremalne warunki i chronić nasz sprzęt na drogach o złej nawierzchni. Muszą być również lekkie, ponieważ musimy mieć możliwość szybkiego ich załadunku i rozładunku z pojazdów, w przypadku, gdybyśmy np. utknęli w błocie - pracownicy firmy Utz byli niezwykle pomocni i stanęli na wysokości zadania. Jesteśmy niesamowicie wdzięczni im, jak również naszym pozostałym sponsorom."

Firma George Utz Ltd., z siedzibą w Alfreton, Derbyshire, jest w Wielkiej Brytanii filią Grupy Utz, światowego dostawcy kontenerów wielofunkcyjnych dla różnych branż, włączając przemysł samochodowy, handel detaliczny i markety sieciowe. Worrick Mosley, Kierownik Sprzedaży w Utz UK, powiedział: "Gdy zaproponowano nam udział naprawdę nie zastanawialiśmy się ani chwili. 'Help For Heroes' jest fantastyczną organizacją charytatywną wykonującą doskonałą robotę na rzecz byłych żołnierzy i pomagającą im w odbudowywaniu ich sprawności, życia oraz pewności siebie. Wyprawa stanowi prawdziwy test dla sprawności i wytrzymałości wszystkich uczestników, jak również doskonały sprawdzian dla naszych produktów, ponieważ będą narażone na wszelkiego rodzaju ekstremalne warunki pogodowe i środowiskowe."

Jednym z pozostałych sponsorów jest producent samochodów Vauxhall, który testuje podczas ekspedycji wytrzymałość trzech nowych samochodów dostawczych Vivaro w jednych z najbardziej wymagających warunków na naszej planecie, włączając "Drogę Kości" czyli "Trakt Magadański" (albo inaczej "Trakt Kołymski"), który został wybudowany przez więźniów rosyjskiego Gułagu w czasach byłego Związku Sowieckiego. Droga zawdzięcza swoją nazwę i złą sławę leżącym pod jej powierzchnią szczątkom więźniów, którzy stracili swoje życie budując drogę w warunkach pogodowych, w których temperatura niejednokrotnie spadała poniżej -50 stopni Celsjusza.

"Droga może być w złym stanie, ponadto przed nami stoi szereg wyzwań politycznych oraz wiele granic musieliśmy negocjować wizy na części naszej wyprawy - wyprawa jaka nigdy jeszcze nie była organizowana w tego rodzaju pojazdach. Zatem, będzie to niewątpliwie wyzwaniem, tym bardziej, że dowiedzieliśmy się, że częściowo na naszej drodze wymyte zostały mosty na rzekach i będziemy zmuszeni szukać alternatywnych tras, czego efektem może być wydłużenie naszej podróży", dodał Mac.

Więcej informacji: www.vauxhall.co.uk/vehicles/vauxhall-range/vans/vivaro/siberia-challenge/index.html