Tekst i obraz: Grafschafter Nachrichten

Nowy film kreujący markę pracodawcy firmy Utz ma za zadanie pozyskać więcej zdolnych specjalistów przy jak największej przejrzystości działania. "Niedobór wykwalifikowanych specjalistów" jest nie tylko powszechnie dyskutowaną kwestią, ale także realnym problemem wielu form w regionie. Wolne miejsca zapełniają się z trudem lub w ogóle. Zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw znalezienie i zatrzymanie wykwalifikowanej kadry w celu zachowania konkurencyjności stanowi wielkie wyzwanie.

W związku z tym firma Georg Utz GmbH z Schüttorf postanowiła stawić czoła wyzwaniu i opracowała własną markę pracodawcy. Zarząd firmy Utz zdecydował się na ten krok ponad dwa lata temu. Było to przedsięwzięcie wieloetapowe, które wiązało się między innymi z ankietowaniem pracowników, ponieważ marka pracodawcy jest wiarygodna tylko wtedy, gdy jest autentyczna.

"Skorzystaliśmy ze wsparcia przez podmiot zewnętrzny, który zarządzał i kontrolował cały proces z wykorzystaniem specjalistycznej wiedzy i perspektywy", mówi Ralf Boomhuis, Dyrektor Administracyjny w Utz Niemcy. "Z pomocą naszej marki pracowniczej pod hasłem 'Zostań jednym z nas w firmie Utz' szukamy teraz kandydatów do pracy", dodaje Dyrektor Personalny Hanno Poppenborg.

Aby umożliwić kandydatom poznanie firmy, nowy film o marce pracodawcy został udostępniony w Internecie. Dzięki wypowiedziom pracowników i ujęciom ich stanowisk pracy osoby zainteresowane mogą teraz poznać swojego potencjalnego pracodawcę. "Marka pracodawcy musi być w stanie przekazać, co firma może zaoferować swoim pracownikom, w czym przejrzystość (ang. transparency) odgrywa kluczową rolę. Film ten pomoże firmie Utz znaleźć odpowiednich pracowników. Jestem pewien, że osoby, do których jest skierowany, zgłoszą się do nas", komentuje Dyrektor Personalny.

Zewnętrzny zespół potrzebował aż czterech dni, by wykonać wszelkie niezbędne ujęcia stanowisk pracy i zrealizować procedury. Użyto między innymi drona do sfilmowania ujęć na otwartym powietrzu z ptasiej perspektywy.

"Był to bardzo ekscytujący czas, który wymagał sporego wysiłku organizacyjnego", wspomina Poppenborg, ponieważ procesy pracy musiały być kontynuowane, należało przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i wziąć pod uwagę przystosowanie pracy zmianowej. "Nasi pracownicy w dużej mierze przyczynili się do powstania filmu. Wszystko poszło bardzo gładko", ocenia Dyrektor Personalny.

Film można obejrzeć pod adresem www.werde-einer-von-utz.de.