Usługa ta nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami a same produkty nie kosztują więcej niż na półce w supermarkecie. Sukces tej koncepcji oparty jest na oszczędności czasu, ponieważ klienci nie muszą chodzić między sklepowymi półkami ani stać w kolejkach do kasy. W obecnej chwili klienci mogą korzystać z 200 tego rodzaju sklepów drive-in, należących do wszystkich sieci marketów. Działają one w oparciu o kilka typów modeli pracy:

"Solo": funkcjonalnie niezależne budynki odbierające własne dostawy, o powierzchni od 3000 do 5000 m2 powierzchni użytkowej, z własnym systemem dróg dojazdowych.
"Adosse": stacje drive-in połączone z supermarketem, ale dysponujące własnym magazynem, o powierzchni użytkowej od 1500 do 2000 m2.
"Picking magazine" (magazyn odbiorów): stacje o powierzchni tylko 200 do 400 m2, w których zamówienie kompletowane jest i przygotowywane bezpośrednio z marketu.

Po otwarciu stacji Drive-in, zamówienia są zwykle przygotowywane w wózkach. Rosnące ilości codziennie odbieranych zamówień nastręczają problemy przy optymalizacji czasu kompletowania i przechowywania zamówień gotowych do odbioru. Od roku 2013 dwa wiodące markety Leclerc i Intermarche współpracują z firmą Utz przy opracowywaniu rozwiązania dla procesu zbierania zamówień do łączonych kontenerów i wózków transportowych. W maju 2014 roku uruchomiona została pierwsza produkcja. W każdym markecie typu "Drive" używanych będzie docelowo od 150 do 200 wózków oraz od 1,500 do 2,000 kontenerów.

Leclerc już teraz dysponuje 400 stacjami Drive-in dla odbierania zamówień, a kolejnych 100 ma zostać udostępnionych klientom w ciągu następnych 12 miesięcy. Mając na uwadze szybki rozwój koncepcji "Drive" oba centra zakupowe (Galec dla Leclerca oraz CEM dla Intermarche) zamierzają przygotować jednolity system konfekcjonowania zamówień, który musi być dopasowany zarówno do istniejących jak i do przyszłych stacji odbioru zamówień typu Drive-in.